יום שני, 2 בדצמבר 2019


קפה בוץ - אידיאלי




יש הרבה אוהבי קפה, כל אחד והאידיאל שלו - אספרסו, מבושל, מקיאטו, לאטה, אמריקנו

ובוץ

יש גם מתעבי קפה - בצורת עיבוד מסויימת , - בעיקר "שונאי בוץ"
הסיבה העיקרית זה ש"בוץ" זה לא "קפה" , זה משהו דלוח , חסר טעם וריח, גרגרים צפים למעלה ומיים דלוחית מתחתם ושמסתיים בבוץ סמיך שסותם את הפה,

אז יש גם "בוץ" אחר,
היסטורית - אחרי טיול לאתונה הבנתי שיש גם קפה אחר ולא רק מה שמוכרים לנו בישראל בתור "מעדן"
אז התחלתי בניסיונות להבין למה הקפה באתונה כ"כ טוב ולמה אצלנו זה "בוץ"
הרבה ניסיונות של סוגי קפה שונים, התרתה בכלים שונים - פינג'ן, "פנדלה", מקיאטה, מכונות אספרסו, רמות טחינה שונות - בקיצור יש תוצאות -
 - סוג הקפה זה עיניין של טעם - זה לא ישפיע על התוצאה הסופית - וזה כולל קפה זול שקניתי בדלית אל-כרמל
 - מה שרצוי זה  - לא קונים קפה טחון אלא טוחנים ממש לפני עשית הקפה
 - בין אם טוחנים לבד ובין אם קונים טחון - חייבים לטחון הכי עדין שאפשר, אחרת זה יפרד במיים ל"צף" ו"שוקע"
 - חייבים סוכר, לא כדי שיהיה מתוק - אלא כדי להעלות נשקל סגולי של המיים למניעת שקיעה של כל הקפה
 - מיים חמים מאוד , לא חייבו רותחים, בשופ אופן לא מרתיחים את הקפה עם המיים - השמנים האתריים יתאדו
 - שמים בכוס את הקפה לפחות כפית גדושה מאוד אחת, לספל גדול - רצוי יותר,  וסוכר - בין חצי כפית לכפית גדושה לפי      הטעם , מוסיפים מיים רותחים (מי ברז לא עם תוספות של "מינרלים" מהפלסטיק),

    לערבב הרבה - לשני הכיונים, 

מקבלים קפה טעים, חזק, אחיד, סמיך!
לבריאות